Boekhouding & administratie
De administratie en belasting van je bedrijf versimpeld tot het uploaden van de bonnetjes.
Boekhouder voor administratie?
Heb je een boekhouder en belastingadviseur nodig voor je administratie? Er is tegenwoordig toch boekhoudsoftware waarmee jij als ondernemer zelf de administratie kunt bijhouden? Het inboeken van facturen is inderdaad niet zo moeilijk, deze worden vaak zelfs automatisch ingelezen.
Maar het inrichten van de administratie, waarmee je voor jezelf overzicht creëert is vaak al wat lastiger. Een overzichtelijke administratie is onmisbaar bij de opbouw van een succesvol en financieel solide bedrijf. En dan is er ook nog belasting. Hoe ga je om met de aangifte inkomstenbelasting? De omzetbelasting? Of het jaarrapport dat je nodig hebt voor een krediet? Ga je zelf alle belastingregels en voordelen uitzoeken en bijhouden of wil je je focussen op jouw bedrijf en waar jij goed in bent?
De keuze voor een goede boekhouder gaat veel verder dan enkel het bijhouden van de bonnetjes. Je haalt hiermee direct een financieel en fiscaal adviseur in je onderneming. Een adviseur die je kunt bellen voor je financiële vragen, die je helpt met ondernemen en die zorgt dat alles belastingtechnisch klopt.
All-in boekhouding voor ZZP / Eenmanszaak
€ 95,-
- Inboeken van bonnen en facturen
- Aangifte inkomstenbelasting
- Aangifte omzetbelasting
- Persoonlijk bedrijfsadvies
- Ondersteuning bij belastingvragen
- Onbeperkt contact
- Kruiscontrole betalingsverkeer
- Jaarrapport
- Facturatie & boekhoudpakket
- Salarisadministratie / payroll
All-in boekhouding voor VOF
€ 135,-
- Inboeken van bonnen en facturen
- Aangifte omzetbelasting
- Persoonlijk bedrijfsadvies
- Ondersteuning bij belastingvragen
- Onbeperkt contact
- Kruiscontrole betalingsverkeer
- Aangifte inkomstenbelasting eigenaren
- Jaarrapport
- Facturatie & boekhoudpakket
- Salarisadministratie / payroll
All-in boekhouding voor B.V. Holding
€ 185,-
- Inboeken van bonnen en facturen
- Kruiscontrole betalingsverkeer
- Aangifte vennootschapsbelasting
- Aangifte inkomstenbelasting DGA
- Aangifte omzetbelasting
- Onbeperkt contact
- Persoonlijk bedrijfsadvies
- Enkelvoudig jaarrapport
- Ondersteuning bij belastingvragen
- Salarisadministratie / payroll
- Facturatie & boekhoudpakket
- Volledig jaarrapport met samenstellingsverklaring
All-in boekhouding voor B.V.
€ 235,-
- Inboeken van bonnen en facturen
- Kruiscontrole betalingsverkeer
- Aangifte vennootschapsbelasting
- Aangifte inkomstenbelasting DGA
- Aangifte omzetbelasting
- Onbeperkt contact
- Persoonlijk bedrijfsadvies
- Enkelvoudig jaarrapport
- Ondersteuning bij belastingvragen
- Salarisadministratie / payroll
- Facturatie & boekhoudpakket
- Volledig jaarrapport met samenstellingsverklaring
All-in administratie en belastingadvies
Profinancials is gespecialiseerd in de administratie en belasting voor jou als ondernemer. Voor een vaste lage prijs per maand verzorgen wij jouw gehele administratie. Daarbij stellen we dus ook jouw jaarrapporten op en verzorgen je belastingaangiften zoals de aangifte inkomstenbelasting, omzetbelasting en/of vennootschapsbelasting.
We houden regelmatig contact met je om alles te bespreken in begrijpelijke taal. En we vertellen het je proactief als we zien dat je dingen slimmer kunt doen.
Financieel & fiscaal adviseur
Je krijgt een vaste adviseur waar je al je vragen aan kunt stellen. Hoe zit het nou precies met die youngtimer regeling? Kan ik deze aankoop zakelijk opvoeren? Is het slimmer om de investering nu te doen of om deze uit te stellen? Een telefoontje of e-mail bericht en je weet het.
Je administratie wordt volledig digitaal bijgehouden, zodat je altijd in je dossier en cijfers kunt kijken. Ben je startend ondernemer? Dan kijken wij ook mee naar je facturatieproces en helpen wij je om dit zo efficiënt mogelijk in te richten.
Boekhouding aftrekbaar
Een boekhouder valt onder je bedrijfskosten. Dus de kosten voor het verzorgen van je administratie en belastingen zijn volledig fiscaal aftrekbaar. Nóg een reden waarom veel ondernemers een boekhouder inhuren voor de administratie.
Interesse om jouw boekhouding door ons te laten verzorgen?
Neem dan vandaag nog contact met ons op. We leggen je de mogelijkheden graag uit.
Huseyin Alp
Vennoot
Veelgestelde vragen rondom all-in administratie voor ondernemers
Wat doen jullie precies voor de administratie en boekhouding?
Wij verzorgen je gehele boekhouding. Het enige wat je hoeft te doen is je inkoopfacturen / bonnen te uploaden. Facturen maak je ook direct digitaal en worden binnen hetzelfde systeem verwerkt.
Via een online boekhoudpakket heb je digitaal toegang tot je administratie (ook via mobiel). Daarmee kun je direct zien hoe je er voor staat.
Verzorgen jullie de aangifte omzetbelasting?
1x per maand of per kwartaal stellen wij de aangifte omzetbelasting op, versturen wij deze naar jou voor akkoord en na jouw goedkeuring dienen wij deze in bij de Belastingdienst.
Heb je recht op de kleineondernemersregeling, dan bespreken wij met je of je nog aangifte wilt doen en of dat wij een ontheffing van administratieve verplichtingen kunnen aanvragen.
Maken jullie ook het jaarrapport?
Hoe werkt het met de aangifte inkomstenbelasting / vennootschapsbelasting?
Nadat het boekjaar is afgesloten en het jaarrapport is opgesteld, moet nog een aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting worden opgesteld. Wij stellen deze op, bespreken de uitkomst en inhoud en na goedkeuring dienen wij deze in bij de Belastingdienst.
Bij het opstellen van jouw aangifte voeren wij niet alleen de beschikbare gegevens in om tot een resultaat te komen, maar beoordelen wij ook jouw (fiscale) positie. Hierbij houden wij rekening met alle fiscale faciliteiten die op jou van toepassing kunnen zijn. Wij kijken niet alleen naar de huidige positie, maar kijken daarbij ook naar het verleden en naar de toekomst.
Verzorgen jullie ook de salarisadministratie?
Heb je werknemers in dienst, dan kunnen wij ook jouw salarisadministratie verzorgen. Je werknemers krijgen toegang tot hun persoonlijke portal waarop zij hun salarisstroken maandelijks kunnen downloaden. Salarisadministratie is een losse dienst en zit dus niet in het All-in pakket.
Als werkgever krijg je toegang tot jouw portal, waarop je alle relevante informatie met betrekking tot de verloning van je werknemers kunt inzien.
Waarom geldt er een vanafprijs en geen vaste prijs per onderneming?
De daadwerkelijke maandelijkse prijs hangt af van het type onderneming, het aantal verwachte transacties en de wijze waarop informatie aangeleverd kan worden.
Heb je een dienstverlenende onderneming, dan zal deze in de regel verkoopfacturen en inkoopfacturen hebben, waarmee de inkomsten en uitgaven op één bankrekening binnen komen.
Heb je daarentegen een handelsonderneming, die bijvoorbeeld aan particulieren verkoopt en nog een webshop heeft, dan is er vaak niet één bankrekening, maar meerdere rekeningen of betalingsproviders die ertussen zitten (Mollie, Paypal, Stripe, Vpay, Wise etc.).
Hierdoor worden administraties complexer en vergt het meer aandacht en tijd om de administratie bij te houden. Wij zullen natuurlijk altijd advies geven over hoe bepaalde processen beter ingericht kunnen worden.